Otthon / Egyéb / Hogyan kezeljük a koronavírus okozta szorongást?

Hogyan kezeljük a koronavírus okozta szorongást?

Ne hagyjuk, hogy mindennapi életünk kicsússzon a kezünk közül.

Aligha kétséges, hogy 2020 világszerte a félelem, a bizonytalanság éve volt, és a koronavírus második hullámával mindez újult erővel tör ránk. Féltjük szeretteinket, nehogy megbetegedjenek, nyomaszt bennünket az érzés, hogy a külvilág ijesztő hely lett számunkra

A második hullámmal járó szorongást azért is kell különleges gonddal kezelni, mert még az elsőt sem hevertük ki.

Mindenekelőtt el kell fogadnunk, hogy aggódunk a dolgok jelenlegi állása miatt. Pandémiában élünk, minden bizonytalan. Életünk felborult, miként a közeljövőre vonatkozó terveink is. A járvány és annak világméretű kezelése nem rajtunk múlik, de azért vannak dolgok, amelyekkel segíthetünk rossz érzéseinket leküzdeni.

Tűzzünk ki célokat!

Ne érezzük azt, hogy rengeteg dolgunk lenne, és tehetetlenek vagyunk. Legyenek minden napra megvalósítható céljaink, amelyekkel nemcsak egyfajta keretet adunk az időnknek, hanem csinálunk is valamit, ami csak rajtunk áll. Ezek lehetnek a hobbinkkal kapcsolatosak, vagy bármi más, például egy finomság főzése vagy egy könyv elolvasása. Lazító hatású lehet, hogyha csinálunk valamit, ami nem kötődik a munkához, amit csak önmaga élvezetéért teszünk. Válasszunk ki valamit, amibe belemerülhetünk, és amellyel egy kis időre elfelejthetjük a kinti világot, a jövő iránti aggodalmakat.

Vannak, akiknek a meditáció a legjobb megoldás

Egyeseknek a vezetett meditáció a jó, mások képesek önmaguk is elérni egy olyan tudatállapotot, ami megtisztítja az agyukat, lelküket. Az egyik ilyen módszer az 5-4-3-2-1 technika: válasszunk ki öt dolgot, amit látunk, négyet, amit hallunk, hármat, amit érzünk, kettőt, amelynek az illata jut el hozzánk, és végül egyet, amelyet megízlelünk. Ha ezzel a jelenhez kötjük magunkat, meg tudunk szabadulni a „Mi lesz, ha?” kérdés stresszétől.

Szükség van napi rutinra, ami biztonságot jelent a bizonytalanság közepette

Idetartozik, hogy legyen meg a lefekvés és a felkelés állandó ideje. Készítsünk listát a tennivalóinkról. Osszuk fel napunkat időblokkokra, iktassuk be a pihenőidőket is. Így tudni fogjuk ébredésünk pillanatától, hogy milyen lesz a napunk, nem lesz olyan érzésünk, hogy csak agyonütjük az időt, hanem valóban mi irányítjuk az életünket.

Fontos, hogy egy ilyen feszült helyzetben tanuljunk meg nemet mondani, mert ha igent mondunk olyan dolgokra, amiket nem akarunk, csak növeljük a szorongásunkat.

Ez is része annak, hogy vegyük kezünkbe életünknek azt a részét, amelyen változtatni tudunk. Ez különösen azokra érvényes, akik többet vállalnak, mint amennyit bírnak, és úgy érzik, hogy a minden oldalról rájuk zúduló felelősség agyonnyomja őket. Tehát szelektáljunk, és ne vegyünk magunkra felesleges terheket. Lehet, hogy nehéz nemet mondani egy családtagnak vagy egy jóbarátnak, de ezek az egészséges határok nemcsak jóllétünknek, hanem emberi kapcsolatainknak is a javára válnak.

(forrás)

About regio33

Check Also

MÁRCIUS 3. – A BÉKÉÉRT KÜZDÖ ÍRÓK VILÁGNAPJA

1984. nyara óta a Nemzetközi Pen Club felhívására minden évben március 3-án a békéért küzdő …

Leave a Reply