A köztévé hírműsorainak napi nézettsége kiemelkedően magas három csoportban: Fidesz-KDNP szavazók, 60 év felettiek, legfeljebb 8 általánost végzett válaszadó.
Az ország közel fele egyáltalán nem olvas híreket az interneten – derült ki a Republikon Intézet elemzéséből.
Éles a különbség az ország egyes csoportjai között a médiafogyasztási szokásokat illetően – ez derült ki a Republikon Intézet elemzéséből, amelyet a Bige László milliárdos által megrendelt és a Závecz Research által készített nagymintás, 5000 fős reprezentatív közvélemény-kutatás alapján végeztek, és amelynek eredményeit most a Narancs.hu-n ismertetjük.
továbbra is a televízióból tájékozódik a magyar lakosság legnagyobb része,
önbevallás alapján a televíziók közül az RTL Klub hírműsorait nézik a legtöbben, a második legnépszerűbb pedig a TV2, ez a két adó vonzza napi szinten a legtöbb érdeklődőt az összes médium közül.
A válaszadók kevesebb, mint a fele (46 százalék) vallotta, hogy legalább heti egyszer nézi a Magyar Televízió hírműsorait. A Magyar Televízió ilyen szempontból közelebb áll nézettségben az ATV-hez, mint a két nagy kereskedelmi adóhoz.
Megdöbbentő adat ugyanakkor, hogy
a válaszadóknak csupán 56 százaléka olvas híreket az interneten.
Eszerint továbbra is igaz, hogy a társadalom jelentős részéhez nem jut el internetes média.
Akik viszont olvasnak híreket az interneten, azok között önbevallás alapján az Origo, az Index és a 24.hu a leglátogatottabb hírportál, az élmezőnyben a 444.hu, a hvg.hu, a blikk.hu és a telex.hu hasonló, valamivel alacsonyabb napi olvasottsággal rendelkeznek. (Az adatfelvétel még februárban készült, amikor a Telex még viszonylag friss portálnak számított.)
Miközben hírportálokat csak a társadalom 56 százaléka olvas, a Facebookot 48 százalék látogatja naponta, és további 17 százalék hetente többször is, összesen mindössze 28 százalék az, aki azt vallotta, hogy soha nem megy fel a közösségi oldalra. Bár a kereskedelmi csatornákat (RTL, TV2) többen nézik heti bontásban,
a Facebook napi szintű felhasználóinak aránya magasabb minden más médium mért adatainál.
A teljes népességet tekintve az Instagram még nem közelítette meg a Facebook népszerűségi szintjét Magyarországon.: a válaszadóknak 59 százaléka úgy nyilatkozott, soha nem instagramozik, és mindössze 32 százalék mondta azt, hogy legalább heti egyszer látogatja.
A hírportálokhoz viszonyítva viszont a napi felhasználók aránya (16 százalék) itt is jelentősnek mondható, és ez is magasabb, mint bármely hírportálé, nem véletlenül került tehát a politikai kommunikáció középpontjába a közösségi média.
Vizsgálták azt is, hogy kik nézik egyes csatornák hírműsorait, és kiderült, hogy a köztévé hírműsorainak napi nézettsége kiemelkedően magas három csoportban:
- Fidesz-KDNP szavazók,
- 60 év felettiek,
- legfeljebb 8 általánost végzett válaszadók.
A köztévé nézettsége az átlaghoz képest alacsony a fiatalok, a diplomások és a bizonytalan szavazók között, valamint a nagyvárosban élők és az ellenzéki szavazók között is, az azonban tévhit, hogy az ellenzékiek nem néznek köztévét hiszen közel 40 százalékuk legalább heti egyszer nézi, ami elég magas arány.