Nemcsak a tanulást nehezítik a lezárások, hanem a gyerekek mentális egészségére is negatívan hatnak és növelik a bántalmazás kockázatát.
Az UNICEF szerint a pandémia világszerte szinte leküzdhetetlen károkat okozott az oktatásban a gyerekeknek.
Az UNICEF adatai alapján a lezárások még mindig több mint 616 millió tanulót érintenek.
Robert Jenkins, az UNICEF oktatási igazgatója szerint önmagában nem lesz elég az iskolák újbóli megnyitása.
Sok országban a lezárások nemcsak a tanulást nehezítik meg, hanem a gyerekek mentális egészségére is negatív hatással vannak, növelik a bántalmazás kockázatát, és rossz irányba befolyásolják a táplálkozást is. Utóbbi esetében sok gyereknek az iskolai étkezés biztosítja az elsődleges tápanyagforrást, ennek elmaradása különösen nagy problémát jelent.
A szervezet adatai alapján az alacsony és közepes jövedelmű országokban az iskolák bezárása miatt az egyszerű szövegeket megérteni vagy olvasni képtelen tízévesek aránya akár 70 százalék is lehet. A járvány előtt az érték 53 százalék volt.
Etiópiában a diákok a világjárvány előtti időkhöz képest 30-40 százalékkal kevesebbet sajátítanak el a matematika tananyagból, Dél-Afrikában pedig 2020 márciusa és 2021 júliusa között 400-500 ezres volt az iskolai lemorzsolódás.
A lezárások a gazdag országokat sem kímélik, a tanulási problémák például az Egyesült Államokban is növekedtek.
(forrás)