Otthon / Egyéb / Kiderült, kik néznek a leginkább köztévét

Kiderült, kik néznek a leginkább köztévét

A köztévé hírműsorainak napi nézettsége kiemelkedően magas három csoportban: Fidesz-KDNP szavazók, 60 év felettiek, legfeljebb 8 általánost végzett válaszadó.

Az ország közel fele egyáltalán nem olvas híreket az interneten – derült ki a Republikon Intézet elemzéséből. 

Éles a különbség az ország egyes csoportjai között a médiafogyasztási szokásokat illetően – ez derült ki a Republikon Intézet elemzéséből, amelyet a Bige László milliárdos által megrendelt és a Závecz Research által készített nagymintás, 5000 fős reprezentatív közvélemény-kutatás alapján végeztek, és amelynek eredményeit most a Narancs.hu-n ismertetjük. 

továbbra is a televízióból tájékozódik a magyar lakosság legnagyobb része,

önbevallás alapján a televíziók közül az RTL Klub hírműsorait nézik a legtöbben, a második legnépszerűbb pedig a TV2, ez a két adó vonzza napi szinten a legtöbb érdeklődőt az összes médium közül. 

A válaszadók kevesebb, mint a fele (46 százalék) vallotta, hogy legalább heti egyszer nézi a Magyar Televízió hírműsorait. A Magyar Televízió ilyen szempontból közelebb áll nézettségben az ATV-hez, mint a két nagy kereskedelmi adóhoz.

Megdöbbentő adat ugyanakkor, hogy

a válaszadóknak csupán 56 százaléka olvas híreket az interneten. 

Eszerint továbbra is igaz, hogy a társadalom jelentős részéhez nem jut el internetes média. 

Akik viszont olvasnak híreket az interneten, azok között önbevallás alapján az Origo, az Index és a 24.hu a leglátogatottabb hírportál, az élmezőnyben a 444.hu, a hvg.hu, a blikk.hu és a telex.hu hasonló, valamivel alacsonyabb napi olvasottsággal rendelkeznek. (Az adatfelvétel még februárban készült, amikor a Telex még viszonylag friss portálnak számított.)

Miközben hírportálokat csak a társadalom 56 százaléka olvas, a Facebookot 48 százalék látogatja naponta, és további 17 százalék hetente többször is, összesen mindössze 28 százalék az, aki azt vallotta, hogy soha nem megy fel a közösségi oldalra. Bár a kereskedelmi csatornákat (RTL, TV2) többen nézik heti bontásban,

a Facebook napi szintű felhasználóinak aránya magasabb minden más médium mért adatainál.

A teljes népességet tekintve az Instagram még nem közelítette meg a Facebook népszerűségi szintjét Magyarországon.: a válaszadóknak 59 százaléka úgy nyilatkozott, soha nem instagramozik, és mindössze 32 százalék mondta azt, hogy legalább heti egyszer látogatja.

A hírportálokhoz viszonyítva viszont a napi felhasználók aránya (16 százalék) itt is jelentősnek mondható, és ez is magasabb, mint bármely hírportálé, nem véletlenül került tehát a politikai kommunikáció középpontjába a közösségi média. 

Vizsgálták azt is, hogy kik nézik egyes csatornák hírműsorait, és kiderült, hogy a köztévé hírműsorainak napi nézettsége kiemelkedően magas három csoportban:

  • Fidesz-KDNP szavazók,
  • 60 év felettiek,
  • legfeljebb 8 általánost végzett válaszadók.

A köztévé nézettsége az átlaghoz képest alacsony a fiatalok, a diplomások és a bizonytalan szavazók között, valamint a nagyvárosban élők és az ellenzéki szavazók között is, az azonban tévhit, hogy az ellenzékiek nem néznek köztévét hiszen közel 40 százalékuk legalább heti egyszer nézi, ami elég magas arány.

(forrás)

About regio33

Check Also

Nőttek a fogyasztói árak

Augusztusban a fogyasztói árak átlagosan 4,9 százalékkal voltak magasabbak az egy évvel korábbinál, havi összevetésben …

Leave a Reply